Rewitalizacja głównej siedziby oraz zbliżający się, jubileuszowy 70. sezon kulturalny to główne powody, dla których wszyscy odbiorcy kultury od dziś będą mogli identyfikować Miejski Ośrodek Kultury z nowym logotypem. Autorem nowej identyfikacji graficznej jest Jarosław Gryguć.
Punktem wyjścia do opracowania sygnetu logo była architektura siedziby MOK przy ulicy Łubieńskiego. Elementy sygnetu nawiązują kształtem do połączenia zabytkowej i współczesnej tkanki architektonicznej budynku – cegły i betonu – symbolizując połączenie „starego” z „nowym”. Sygnet przybiera ostatecznie kształt stylizowanej litery „M”, nawiązującej zarówno do słowa „Miejski”, jak i architektury różnych typów budynków miejskich: kamienic, bloków i domów jednorodzinnych.
Zastosowanie koloru umożliwia wprowadzenie do sygnetu dodatkowych znaczeń. Kolor żółty pozwala nawiązać do architektury drugiej siedziby MOK – Starego Ratusza, zarówno do koloru elewacji budynku, jak i funkcjonującego od lat logo tej filii. Trzeci kolor – szary nawiązuje do barwy mundurów powstańców wielkopolskich.
W ten sposób, dzięki kształtom i kolorom, sygnet staje się symbolem wszystkich trzech części instytucji, marek MOK: MOK/Łubieńskiego, Starego Ratusza oraz Domu Powstańca Wielkopolskiego.
MOK chce być postrzegany jako nowoczesne, innowacyjne i kreatywne miejsce w Gnieźnie.
Jako instytucja kultury planuje zapewnić dostęp do szeroko rozumianej kultury i sztuki na najwyższym poziomie. Po rewitalizacji głównej siedziby będzie dysponować wspaniale wyposażonymi pracowniami tematycznymi oraz wspaniałą salą widowiskową.
Priorytetem działalności ośrodka jest organizacja ciekawych wydarzeń, warsztatów i regularnych zajęć. W celach znajduje się także promowanie lokalnego dziedzictwa kulturowego, a oferta skierowana jest do wszystkich grup wiekowych.