Essay On Culture And Heritage Of Assam Tea Prosperous Relationship Definition Essay Student Room A-level Geography Essays It And Modern Life Essay

KFA 2022: Konwent Fantasmagoria – dwunasta edycja z setkami odwiedzających

Ponad sto punktów programu, dwanaście sal tematycznych oraz uczestnicy z całej Polski, którzy wypełnili miasto kolorem oraz radosną energią. Tak w skrócie podsumować można 12. Konwent Fantastyki Fantasmagoria, który między 15 a 17 lipca odbył się w budynku II LO w Gnieźnie.

Na chętnych czekały sale: prelekcyjna (z wykładami na różnorodne tematy, od kina niemego do historii gier komputerowych o Batmanie), warsztatowa (z licznymi konkursami i zajęciami praktycznymi, między innymi na temat tworzenia własnych strojów) oraz mangi i anime (dla miłośników komiksu i animacji z Japonii, gdzie oprócz konkursów polecano sobie najlepsze produkcje, a nawet rozmawiano o kulturze Korei Południowej). Wiele frajdy znaleźli także miłośnicy różnego rodzaju gier. Do ich dyspozycji był bowiem ogromny Games Room z ponad 150 planszówkami, pokoje LARP i RPG (gry wyobraźni, w których uczestnicy wcielają się role postaci i starają się je odgrywać) oraz bitewniaki – czyli gry figurkowe z elementem kolekcjonerskim. Była także Arena, na której odbyły się pokazy widowiskowej gry w juggera, treningi battle larp, a także dwa turnieje karaoke. Trzeba przyznać, że te ostatnie były szczególnym hitem, karaoke na tak dużym ekranie nie odbyło się chyba bowiem jeszcze nigdy w Polsce. Jak zwykle nie zabrakło stoisk z fantastycznymi gadżetami oraz sali Star Wars, która szczególnie chętnie powitała najmłodszych fanów Gwiezdnych Wojen. Tam odbywały się mini konkursy tematyczne, rozgrywki w fantastycznego sabaka oraz pogadanki na temat tego uniwersum.

Warto też pamiętać o gościach literackich, którzy odwiedzili Konwent. Agnieszka Hałas opowiadała o tym, jak dobrze stworzyć postać literacką oraz przybliżyła publiczności stworzone przez siebie uniwersum Zmroczy. Maciej Głowacki wyjaśnił ideę selfpublishingu, czyli wydawania książek za darmo w Internecie. Natomiast Witold Jabłoński zarysował przygotowywaną przez siebie wersję pewnej znanej historii zmagań z życiem i śmiercią szalonego naukowca, pochodzącego ze śląskiego miasta Frankenstein. Zarówno goście, jak i uczestnicy spoza Gniezna mieli również okazję zwiedzić miasto podczas konwentowych wycieczek z przewodnikiem.

Nowością na tegorocznym konwencie była sala Touhou dla fanów serii niezależnych, zręcznościowych gier komputerowych. Oprócz tego po raz pierwszy zaproszono konwentowiczów do Strefy Barbarzyńców. Była to druga sala skupiona na grach figurkowych, z najnowszymi tytułami prezentowanymi przez ich producentów i dystrybutorów. Pojawiły się tam stoiska: Spellcrow, na którym można było nauczyć się zasad gry “Argatoria” oraz Archon Studio, gdzie można było spróbować swoich sił w dwóch nowych grach: “Masters of the Universe: Battleground” (osadzonej w znanym uniwersum He-Mana) oraz “Heroes of Might & Magic 3: The Board Game” (na podstawie legendarnej gry komputerowej). Dla fanów pokemonów, i nie tylko, przygotowano zaś wystawę papierowych modeli wykonanych przez Patryka Groszkowskiego, która liczyła ponad 1100 figur oraz turniej gry Pokemon Go.

Hala II LO wypełniła się po brzegi prawie trzystoma, którzy przybyli na 6. Konwentowy Konkurs Cosplay. Tam, trzynastu uczestników z całej Polski zaprezentowało swoje własnoręcznie wykonane stroje, wcielając się w postacie z gier, animacji oraz fantastycznych filmów czy seriali. Oceniało ich profesjonalne jury w składzie: Arshania oraz Yuki (cosplayerki), Blue Hunter (fotografka) oraz Paulina Lewandowska (choreografka). Po pokazie oraz przerywniku muzycznym ogłoszono, że zdobywczynią nagrody głównej została Agnieszka “Pelcia” Pelczyk, która wcieliła się w postać disneyowskiej Cruelli de Vil. Za najlepszą scenkę nagrodzono Darię Wróblewską, odgrywającą postać Janka z gry Wiedźmin 3. W kategorii debiut triumfowała Aleksandra Piechocka przedstawiająca Klee z gry Genshin Impact. Nagrodę Specjalną Dyrektora MOK otrzymała Anna Stanik, czyli tytułowa postać z anime “Belle”. Zwycięzcy otrzymali puchary, nagrody rzeczowe i finansowe.

Z innych niezwykłych atrakcji warto wspomnieć konkurs poszukiwania kodów QR ukrytych na terenie konwentu, w którym wzięło udział 160 osób czy wystawę fotografii figurkowej ze świata Gwiezdnych Wojen autorstwa Magdy Stawniak. Podkreślić trzeba, że cały konwent był darmowy, a przyjezdni mieli także możliwość bezpłatnego noclegu w Hali SP2. Ogółem konwent odwiedziło ponad 900 osób, z czego spora ilość przyjechała spoza Gniezna.

Wydarzenie przygotowali: Wiktor Koliński, Arkadiusz Kukawa, Adam Antuszewicz, Robert Guziałek, Anna Dąbkowska, Kasia Wierzbicka, Justyna Kaczmarek, Magda Gronek, Piotr Dudek, Aleksander Jagiellicz, Sara Szutarska, Anna Jabczyńska-Adamska, Artur Adamski, Adrian Jagiellicz, Wiktoria Ratajczak, Błażej Adamski, Mateusz Sójka, Mateusz Wierzbicki, Magdalena Hoffmann, Klaudia Komosińska, Tomasz Antosik, a ze strony gnieźnieńskiej książnicy Katarzyna Mikołajczewska-Modrzejewska. Pomogło im ponad 40 niesamowitych wolontariuszy oraz ludzi dobrej woli.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Fantasmagoria, Miejski Ośrodek Kultury w Gnieźnie, Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna oraz II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Gnieźnie.

Sponsorzy: Jagoda Sam, Kirchhoff Automotive, Inuki, Cosplay Craft, Drukarnia Majorczyk oraz Audio-Serwis Janusz Jóźwiak.

Partnerzy: Gra Witacja, Jak będzie w Gensokyo, Pub Dziupla, Eagle Base, Polish Garrison, Konwencik, Mały Grek, Battle Larp Poznań, Jugger Rewolucja oraz Szkoła Podstawowa nr 2.
Autorzy zdjęć: Fantasmagoria Gniezno oraz Blue Hunter.

Skip to content