Co Pan na to Panie Fredro? – interdyscyplinarny projekt edukacyjny

PODRÓŻ PEŁNA EMOCJI –  – EDUKACYJNA GRA PRZESTRZENNA

Uczniowie z ośmiu gnieźnieńskich szkół podstawowych wyruszyli w czwartkowe przedpołudnie w „Podróż pełną emocji”, przenosząc się w czasy Aleksandra Fredry. Zainaugurowali realizację projektu edukacyjno-animacyjnego „Co pan na to, Panie Fredro?” Fabuła gry została oparta na treści książki A. Czerwińskiej-Rydel „Fotel czasu”. Pięcioosobowe drużyny z klas IV-VI, siadając na magicznym fotelu, przenosiły się w czasy znanego komediopisarza. Poznali jego dzieciństwo, obowiązki, życie towarzyski i żołnierskie. Zmagania konkursowe rozpoczęli od nauki menueta. Mieli niecodzienną okazję przyozdobić „porcelanowe” talarze z zastawy stołowej Państwa Fredrów. Wykazali się niezwykłym talentem poetyckim pisząc rymowanki na temat wybranego zwierzaka. Prawdziwym wyzwaniem dla nich był challenge artystyczny, który wymagał  odtworzenia sceny z ilustracji  i sfotografowaniu jej. Nie zabrakło też kartki z kalendarza z ważnymi datami z życia i twórczości A. Fredry. Bardzo dużo emocji wzbudziło również zadanie Kto pierwszy…, które wymagało sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej.  Pan Fredro byłby dumny z ich umiejętności
i wiedzy.

Wszyscy uczestnicy gry zostali nagrodzeni drobnymi upominkami i okolicznościowymi dyplomami.

Beneficjentem projektu edukacyjno-animacyjnego „Co pan na to, Panie Fredro” jest Stowarzyszenie Rehabilitacyjno-Kulturalne Promyk w Gnieźnie w partnerstwie z Miejskim Ośrodkiem Kultury i Publiczną Biblioteką Pedagogiczną w Gnieźnie. Projekt otrzymał dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu i jest realizowany w 230. rocznicę urodzin Aleksandra Fredry.

Dziękujemy Internatowi „Medyka” za udostępnienie swoim pomieszczeń.

Skip to content